lub
-
255 głosówZagłosujNajlepsza w Polsce uczelnia informatyczna i wciąż bazuje na papierowych indeksach, gdy inne uczelnie potrafiły już całkowicie przejść na system elektroniczny? edytuj post
anonim 2009-09-30 21:22 17 komentarzeOdpowiedź główna Na skutek licznych "sugestii" studentów postulujących wycofywanie się z formy indeksów papierowych, PJWSTK stopniowo realizuje ten postulat. Począwszy od semestru letniego 2011/2012 na Wydziale Informatyki, na studiach podyplomowych i w trybie internetowym zrezygnowano z indeksów papierowych. Od semestru zimowego 2012/2013 nowo przyjmowani studenci pozostałych trybów też nie będą posiadali papierowych indeksów. Wprowadzamy system powoli i ostrożnie, z uwagi na bezpieczeństwo samych studentów.więcej »
Moja prywatna opinia:
Rezygnacja z papierowych indeksów stawia studenta na z góry przegranej pozycji w przypadku jakiejkolwiek rozbieżności we wpisach do systemu z informacją posiadaną przez studenta. Cały system "indeksów elektronicznych" ułatwi pracę dziekanatów, dydaktyków i dziekanów, komplikując w wielu przypadkach życie studentom. Przykład? Proszę bardzo - ocena wpisana do indeksu, nie wpisana do systemu (bo dydaktyk zapomniał). Teraz weryfikuje się to jednym mailem. W przypadku braku indeksu "weryfikacja" będzie polegała na... wykupieniu ITN. -
211 głosówZagłosujStudent powinien mieć widoczny plan zajęć zgodnie z przydzieloną grupą (tylko plan zajęć grupy, nie całości) edytuj post
-
102 głosówZagłosujMamy jedno konto uczelniane, a musimy sie logowac osobno do poczty, osobno do dziekanatu, osobno do edu, osobno do bilbioteki...Na prawde wpisywanie dziennie po kilkanascie razy loginu i hasla potrafi nieco zdenerwowac edytuj post
-
93 głosówZagłosujMyślę że potrzebna jest zakładka stypendia zawierająca informacje o przyznaniu, wypłacie stypendiów. Czy student spełnia kryteria etc. edytuj post
-
80 głosówZagłosujUczelnia nie ma albo nie korzysta z zadnego sensownego systemu mailowego do komunikacji ze studentami. Wiekszosc wiadomosci jest dostarczanych do wszystkich przy pomocy adresu stud@pjwstk.edu.pl. Wiekszosc z tych wiadomosci (glownie od dziekanatu) dotyczy konkretnych grup studentow, np. 1 roku, studentow dziennych, osob na studiach magisterskich, konkretnych grup ITN i kompletnym absurdem ze strony PJWSTK jest, ze wiadomosci te sa wysylane do wszystkich studiujacych osob.
Rzecza absolutnie niedorzeczna jest, aby uczelnia ktora szczyci sie edukacja w dziedzinie technik komputerowych, zajmujac pierwsze miejsca w rankingach wyzszych uczelni. rozwiazywala problem komunikacji ze studentami w tak prymitywny sposob. edytuj post -
70 głosówZagłosujjeżeli już są wykładowcy przypisani do przedmiotu i widać ich w zakładce OY to może warto polinkować ich adresy mailowe? edytuj post
-
63 głosówZagłosujW wirtualnym dziekanacie powinna byc siatka zajec, na ktore zapisany jest student wraz z numerami sal i godzinami. Plan ogolny jest bardzo nieczytelny. edytuj post
-
55 głosówZagłosujCzy indeksy nie mogłyby leżeć w dziekanacie, a wykładowcy przychodziliby i za jednym zamachem wpisywaliby wszystkim swoim studentom oceny? Zaoszczędziłoby to czas i studentom i wykładowcom. edytuj post
-
46 głosówZagłosujMożnaby dodać możliwość przedłużenia online okresu wypożycznia książek. edytuj post
-
45 głosówZagłosujNa wielu najlepszych uczelniach na świecie wykłady są nagrywane i udostępniane studentom.
http://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-06-linear-algebra-spring-2005/video-lectures/lecture01/
http://freevideolectures.com/Course/2502/Calculus
Zapewne nie tylko ja tak mam, że przeglądając notatki czy generalnie ucząc się nie mogę sobie czegoś przypomnieć. Czasami mimo chęci po prostu nie można być na wykładzie. Taki wykład online ratowałby życie.
Mamy teraz wakacje i prawdopodobnie wyparuje przez nie połowa zdobytej w roku szkolnym wiedzy. Ciekawie by było odpalić sobie jakiś wykład i przypomnieć conieco.
Dostęp do wykładów online zapewnił by też darmową reklamę i podniósł prestiż uczelni. Można by sobie darować reklamy na stacjach metra, bo informacje o jakości uczelni rozchodziły by się same - za darmo.
Wdrożenie takiego systemu wymagało by tylko postawienia jakiegoś prostego CMS-a, poproszenie jakiegoś studenta o operowanie kamerą, ewentualne obrobienie i wrzucenie na youtube. edytuj post -
41 głosówZagłosujkiedy wreszcie będzie czytelny plan zajęć dla określonej grupy? Każda uczelnia to ma, ale pjwstk jest oryginalna do bólu... to samo z legitymacjami..średniowiecze.. edytuj post
-
34 głosówZagłosujKażdy student powinien mieć na koncie przedstawiony swój plan. Baaardzo by to uprościło życie. edytuj post
-
29 głosówZagłosujW dzisiejszych czasach, legitymacje powinny być elektroniczne, a nie jakieś takie papierowe. edytuj post
-
26 głosówZagłosujW imieniu moich angielsko języcznych kolegów, prosiłbym o przygotowanie różnych wersji językowych szkolnych serwisów. Jeśli szkoła otwiera kierunki ściśle angielsko języczne, powinna być przygotowana na to, że nie będą studiować sami Polacy. edytuj post
-
24 głosówZagłosuj
Krzesła na korytarzu
sugestiaCzy naprawdę naszej uczelni nie stać na zakup kilkunastu krzeseł? Nie ma gdzie usiąść na korytarzu (na parterze jest ok 6 sztuk) edytuj post -
24 głosówZagłosuj
Biblioteka i karteczki
sugestiaZeby wyporzyczyc ksiazke w bibliotece trzeba wypelnic dlugopisem specjalna mala karteczke podajac swoje dane i dane ksiazki... blagam, nawet biblioteki miejskie korzystaja z systemu kodow kreskowych - wystarczy przeskanowac karte czytelnika i kod ksiazki, i wszystko jest od razu w bazie danych... edytuj post -
20 głosówZagłosujpowinna być możliwość szybkiego wyeksportowania danych z e-dziekanatu na komputer, np. do formatu pdf, najlepiej, gdyby było to z podziałem, jaki jest w menu po lewej oraz taki mass export wszystkiego jednocześnie edytuj post
-
17 głosówZagłosujBardzo fajna i czytelna jest nowa strona PJWSTK ale:
Plan zajęć powinien być generowany automatycznie do ICAL który można by następnie zaimportować sobie do google apps, outlooka czy czegokolwiek innego.
Fakt że powinny być elektroniczne indexy.
Na stronie głównej PJWSTK nr telefonu napisany jest nie poprawnie (+48) 022 58 44 500. Jak jest +48 (i powinno byc) to nie dajemy potem tego zera bo jak sie tak wykreci to sie nie dodzwoni. I jak klikamy z iPhona na numer w przegladarce to trzeba recznie usuwac to zero. Sugeruje zrobic numer +48 22 58 44 500.
Błagam o godziny otwarcia dziekanatu na stronie głównej PJWSTK:) gdzieś w rogu. edytuj post -
16 głosówZagłosuj
Wyklady
sugestiamoze warto by zdecydowac si ena nagranie czesci wykladow. Tak jak np. Massachusetts Institute of Technology
http://www.youtube.com/watch?v=GmkRmETGghw&feature=plcp&context=C45025b3VDvjVQa1PpcFOScX_dL0DyoEq5AFJgXcawlkZKCks7_lw%3D
albo Universytet w Kansas wiele lat temu:
http://www.cosmolearning.com/video-lectures/locating-the-zeros-of-a-polynomial-function-8457/
edytuj post -
16 głosówZagłosujLoguję się kilka razy dziennie do e-dziekanatu, sprawdzając, czy zostały wpisane oceny. Miły byłby automatycznie generowany mail powiadamiający o takim wpisie ( przedmiot, zal/egz, ocena) edytuj post
-
16 głosówZagłosujPo pierwszym roku nauki mam takie obserwacje dotyczące materiałów z których powinniśmy korzystać:
1) Przydałyby się materiały wideo. Mamy dziś mocno rozwinięte technologie kompresji i strumieniowania. Albo chociaż statyczny soft jak WINK, załatwia sprawę. Jeśli ludzkim głosem ktoś wyjaśni przystępnie jak liczyć granice, wyliczać wektory, czy pokaże kilka gotowych ćwiczeń z Javy, to z całą pewnością więcej osób zda egzaminy czy zaliczy ćwiczenia z dobrym wynikiem.
2) Materiały te do czytania przystosowane są do oglądania pod "jedynym słusznym" systemem operacyjnym Windows. A co z resztą? Po co nam UNICODE? Materiały są chyba opracowane przed 2000 rokiem? Coraz więcej z nas sięga po inne rozwiązania, jak Linuxy wszelkiej maści czy OSXy. Dajcie nam czytelne materiały w UNICODE!!!
3) System EDU, element o nazwie Chat... Szumnie brzmi, ale pod OSXem i Safari nie działa... No comments.
4) System EDU, element o nazwie Forum... Trudno skomentować, ale myślę, że warto zerknąć dziś choćby na php-bb. Nawet Sharepointowa lista Forum jest bardziej przystępna.
5) Czemu wykładowcy nie są również dostępni pod jakimś komunikatorem. Korzystamy z technologii Google, to można by chociaż użyć tej platformy.
Poza tym super :)
Pozdrawiam edytuj post -
15 głosówZagłosuj
Komputery trupy w czytelni
sugestiaW bibliotece stoi 5 lub 6 komputerów trupów, większość z nich jest niesprawna. Postawcie jeden, a dobry. Wczoraj zalogowanie się trwało kilka minut. Po uruchomieniu programu bibliotecznego oraz IE ze stroną biblioteki zabrakło pamięci wirtualnej. Ile tam jest RAMu? 64Mb? W komórce mam więcej...
Plusem natomiast tych komputerów są bardzo ciekawe klawiatury, z wyraźnym, twardym klikiem. Od lat takich nie da się dostać w sklepach. edytuj post -
12 głosówZagłosuj
Materiały do przedmiotów
sugestiaBardzo bym chciał, żeby materiały do poszczególnych przedmiotów były gromadzone w jednym miejscu. Obecnie każdy prowadzący wrzuca materiały wykładowe do własnego folderu na FTP lub stronę internetową. Pod koniec semestru materiały są często usuwane albo przenoszone w inne miejsce a same nazwy katalogów niewiele mówią. Po pewnym czasie chętnie chciałoby się wrócić do jakiegoś wykładu ale po prostu nie wiadomo gdzie go można znaleźć. Czy uczelnia nie mogłaby wymusić na prowadzących aby zaczęli używać systemu EDU? Moim marzeniem byłoby również aby dla każdego przedmiotu była opracowana jedna wersja wykładu. Teraz mamy do czynienia z sytuacją, w której każdy prowadzący ma inne materiały. Mogliby je przygotowywać razem zamiast tracić czas na tworzenie alternatywnych. Kursy powinny być ujednolicone i aktualizowane podobnie jak to ma miejsce na studiach internetowych. EDU to na prawdę fajna zabawka, dlaczegóż by jej nie zintegrować ze stroną dziekanat.pjwstk.edu.pl, podania.pjwstk.edu.pl, haslo.pjwstk.edu.pl? edytuj post -
12 głosówZagłosuj1. Strona PJWSTK Bytom i Gdansk odstaje estetyka i przejrzystoscia od warszawskiej, czemu nie ujednolicic wszystkich trzech?
2. Spam na mailu uczelnianym, bo raczej nie zgubilem pendrive'a w Warszawie. Moze jakies grupy? edytuj post -
11 głosówZagłosujSą formularze które trzeba wypełnić ręcznie, podpisać i złożyć w dziekanacie. Bardzo mile widziane byłoby gdyby były te wszystkie pliki wylistowane gdzieś w pdf-ach do ściągnięcia, tak by móc sobie je wydrukować i wypełnić w domu, a w dziekanacie wejść, zostawić i wyjść :). edytuj post